AIK Fotbollsförening
Fotboll
P2016 Grå

Välkommen till AIK P2016 Grå

På den här sidan kommer vi samla information om träningar, matcher, administration, etc som rör fotbollslaget AIK P2016 Grå. Kallelser till träningar, matcher och andra evenemang kommer fortsatt skickas ut via appen SportAdmin men även presenteras på denna sida.

Forza AIK!

Nu förstärker vi på tränarsidan
2024-02-04 06:00

Glädjande nog har ytterligare föräldrar engagerat sig i AIK P2016 Grå och hjälper sedan den gångna veckan till på träningarna. De nya tränarna är :

• Samuel (Leonardos pappa)
  • Hugo (Olivers pappa)
  • Marcus (Sams pappa)

Ni har säkert träffat samtliga av dem tidigare på träningar och matcher men numer bidrar de även till grabbarnas vidare fotbollsutbildning.

Välkomna till AIK P2016 Grå!

Våra två lag till AIK Golden Cup
2024-02-03 16:08
Spelschema för AIK P2016 Grå den 11 februari
Nästa söndag den 11 januari spelar AIK P2016 Grå årets första cup, AIK Golden Cup, i Kungsängens sporthall. Vi har två lag anmälda men tyvärr kommer vi spela vid olika tidpunkter; det ena laget spelar på morgonen och det andra på eftermiddagen. Se nedan för laguppställningarna samt annan nödvändig information:

Lag 1 - morgonlaget
AIK P2016 Grå 1: Abodi, Ilyan, Daniel, Ivar, Oliver och Leonardo med tränarna Inna, Alex, Hugo och Samuel.
Tid och plats: Morgonlaget möts söndag 11 februari kl. 08.30 vid plan B,
Utrusning: AIK:s svarta shorts, svarta tröja, svara strumpor, benskydd, vattenflaska. OBS: Inget spel utan benskydd.
Matcher: Karlberg BK kl. 09:00, Sköndal IK kl. 10:00 och Sollentuna FK kl. 11:00.

Lag 2 - eftermiddagslaget
AIK P2016 Grå 2: Sam, Mikael, Emilio, Ali, Mihajlo och Ibrahim med tränarna Saaid, Marcus och Alex.
Tid och plats: Eftermiddagslaget möts söndag 11 februari kl. 16:00 vid plan C,
Matcher: AIK Svart kl. 16:30, Bollstanäs SK IK kl. 17:30 och Djurgården kl. 18:30.

Om ni har några frågor inför cupen kan ni höra av er till tränarna eller lyfta dem på kommande två träningar innan dess. Nästa träning är på onsdag kl 17:00 på Huvudstafältet.
Information inför AIK Golden Cup 2024
2024-01-31 20:03
Sex tappra gnagare i AIK P2016 Grå som dök upp på dagens träning

Det är dags för cupspel redan nästa helg, söndag den 11 februari 2024.

AIK Golden Cup spelas i Kungsängens sporthall. Adress till hallen är Skolvägen 24 i Kungsängen. Antalet parkeringsplatser är begränsade men finns i anslutning till hallen.

Vi spelar denna säsong 5 mot 5 och matcherna är 25 min. Vi kommer spela 3 matcher.

Vi har anmält två lag men tyvärr är lagen planerade på olika tider; ett lag spelar tidig söndagmorgon och ett lag spelar på kvällen. Vi kommer sätta ihop lagen under kommande vecka och meddela när det är gjort. Om det är någon som prompt inte kan delta morgon eller kväll, meddela tränarna det på enklaste sätt.

Anmälda spelare från AIK P2016 Grå är: Abodi, Ali, Daniel, Emilio, Ibrahim, Ilyan, Ivar, Leonardo, Mihajlo, Mikael, Oliver, Riian och Sam.

Kom gärna ombytta. Det begränsade antalet omklädningsrum gör att vi inte kan ha matchgenomgång där. Alla omklädningsrum behöver delas och nyttjas av alla deltagande lag under turneringen.

Servering med mat och dryck finns i anslutning till planerna.

Spelprogram
För att hitta gruppindelningar och spelprogram så hittar ni aktuell information på:

Tävlingsreglerna
Ni finner alla tävlingsregler på länken nedan.