AIK Fotbollsförening
Fotboll

Knatteskolan för barn födda 2018

Välkommen!

AIK Ungdomsfotboll hälsar flickor och pojkar födda 2018 välkomna till AIK:s Knatteskola med start hösten 2023. Knatteskolan är för barn boendes i Solna eller i Solnas kranskommuner och vi startar träningarna under V35.

Anmälan och avgift
Anmälan görs digitalt och var noggranna med att fylla i alla uppgifter som efterfrågas. Kontrollera att ni anger rätt e-postadress eftersom all vidare info skickas via mail. För avgiften på 1600 kr får man fotbollsträning i AIK en gång i veckan från uppstarten till och med november ut (uppehåll under skolornas höstlov, v.44). Dessutom ingår en fotboll samt träningströja (T-shirt). Dessa delas ut på plats vid första träningstillfället.

Träningsinnehåll
Vår målsättning är att skapa ett intresse för idrott i allmänhet och AIK fotboll i synnerhet samt ge spelaren en motoriskt varierad, allsidig och lustfylld träning. För att vi ska lyckas skapa glädje och utveckling, ser vi gärna en hög närvaro.

Ledartillsättning
Knatteskolan är helt självförsörjande på ledare av anhöriga till spelarna, dvs ni föräldrar behöver ta på er rollen som ledare. AIK utbildar och vägleder dig som ledare, det finns inget krav på förkunskaper. Ett intresse för barn och fotboll är det som krävs samt ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det går bra att redan nu kryssa i att du vill bli ledare i samband med anmälan av spelaren.

Föräldrainformation samt ledarinformation
V34 kommer vi att ha föräldrainformation i Solna Gymnasiums aula. Där ger vi er all nödvändig information och kan även svara på eventuella frågor. I slutet av informationskvällen så stannar alla ni som anmält intresse för att vara ledare kvar och får ytterligare kunskap inför ledarrollen. Mer information om datum och tid för föräldrainformationen kommer att skickas ut via e-post i början på augusti.

Träningsplatser
Gräsytan, Järvstaden (Lottagatan 2-8) på måndagar 16.30-17.30 med start måndag 28 augusti

eller på

Skytteholms IP, Solna C (Huvudstagatan 2) på onsdagar 16.30-17.30 med start onsdag 30 augusti

eller på

Huvudstafältet, Huvudsta (Göran Persson väg) på torsdagar 16.30-17.30 med start torsdag 31 augusti

eller på

Råstasjöns IP, Arenastaden (Vintervägen 37) på torsdagar 16.30-17.30 med start torsdag 31 augusti

Flickgrupperna tränar:

Flickverksamheten
Då vi inte brukar få ihop lika många flickspelare som pojkspelare så startar vi med alla flickor samtidigt på Skytteholms IP. Under det första verksamhetsåret är det vår tydliga ambition att i samråd med de ledare som finns i gruppen se om det är möjligt att göra en geografisk indelning även av flickgruppen för att möjliggöra träning närmare hemmet för varje deltagande spelare. Skulle man vilja spela på en plats som är närmare sitt hem så kan man göra detta i någon av pojkgrupperna.

Mixgrupper
Vi erbjuder även möjligheten för de som vill att vara med i mixgrupper. I denna grupp så blandar vi flickor och pojkar och de kommer träna och spela ihop. För att vi ska kunna starta upp mixgrupper så behövs tillräckligt med spelare och ledare.

Anmälan
Nedan finner ni anmälningsformuläret för AIK Ungdomsfotbolls Knatteskola 2023 som riktar sig till flickor och pojkar födda 2018.
Klicka här för att anmäla ert barn

Vid frågor eller funderingar så kan ni kontakta Tanne Nelson som är ansvarig för Knatteskolan på tanne.nelson@aikfotboll.se