AIK Fotbollsförening
Fotboll
P2016 Grå

Ytterligare information inför Småtting Cup, 6 juni 2023 (upplaga 2)
2023-05-28 20:30

Nu är det inte länge kvar till det är dags för cupspel igen för killarna i AIK P2016 Grå. Första upplagan gick jättebra för samtliga lag vi ställde upp med, och killarnas motivation fick sig säkert en knuff framåt. För att ge motivationen en ytterligare knuff i rätt riktning tänkte vi denna gången säkra lite mer speltid för varje spelare och ställer därför upp med fyra lag istället för tre.

Eftersom vi spelar med fyra lag blir dock matchschemat lite mer spretigt och när det ena av våra lag spelar dagens sista match kommer ett annat av våra lag spela sin första match. Det innebär att våra fyra lag kommer samlas vid olika tidpunkter i samband med att respektive lag ska starta sitt cupäventyr. Se nedan för vilken tid och plats som gäller er spelare. Matchschema för våra lag finns i pdf under fliken "Dokument".

I övrigt kommer denna upplaga av Småtting Cup vara snarlik den första; det är på samma plats – Viksjövallen – och förutsättningarna är därmed desamma.

AIK P2016 Grå Lag 1

Mötestid: 6 juni, kl. 09:30

Mötesplats: Plan 8 (Viksjövallen)

Matchschema: AIK Gul 2 (kl 10:00 på plan 8), AIK Vit 2 (kl 11:50 på plan 7), IFK Viksjö Röd 1 (kl 12:00 på plan 8).

AIK P2016 Grå Lag 2

Mötestid: 6 juni, kl. 10:45

Mötesplats: Plan 7 (Viksjövallen)

Matchschema: Bollstanäs SK Blå 2 (kl 11:15 på plan 7), AIK Vit 3 (kl 12:15 på plan 7), IFK Viksjö Vit 2 (kl 13:05 på plan 7)

AIK P2016 Grå Lag 3

Mötestid: 6 juni, kl. 09:00

Mötesplats: Plan 1 (Viksjövallen)

Matchschema: IFK Viksjö Blå 1 (kl 09:30 på plan 1), Bollstanäs SK Blå 3 (kl 10:20 på plan 1), AIK Svart 2 (kl 11:20 på plan 1)

AIK P2016 Grå Lag 4

Mötestid: 6 juni, kl 09:25

Mötesplats: Plan 1 (Viksjövallen)

Matchschema: AIK Gul 1 (kl 09:55 på plan 1), IFK Viksjö Blå 2 (kl 10:45 på plan 1), AIK Blå 1 (kl 11:45 på plan 1)

Sammanfattningsvis är detta vad som gäller:

Vad: Småtting Cup. Lag från AIK, IFK Viksjö och Bollstanäs SK deltar.

Var: Viksjövallen. Cupen spelas på konstgräs på Viksjövallen 2 och 3.

När: 6 juni (samlingstider; lag 3 kl 09:00; lag 4 kl 09:25; lag 1 kl 09:30; lag 2 kl 10:45)

Utrustning: AIKs träningskläder, benskydd är obligatoriskt, vattenflaska.

Tips: Ta med frukt, fika eller dyl, extra vatten samt förstärkningsplagg.

Övrig information:

Förplägnad: Cafeterian och grill på Viksjövallen kommer att vara öppet under dagen med bland annat hamburgare, varmkorv, kaffe och bakverk. Observera att de endast tar emot betalning med swish och kort (ej kontanter).

Parkering: Det finns parkering både vid Viksjövallen 2 och 3. Om parkeringarna är fulla hänvisar vi till parkeringen vid Viksjöcentrum. Det är ej tillåtet att parkera längs Andebodavägen.

AIK Höstcup (8 oktober)2023-09-03 12:30
AIK Höstlovscamp V442023-08-27 19:02