AIK Fotbollsförening
P2016 Grå

Småtting Cup, 18 maj och 6 juni
2023-04-24 05:59

Småtting Cup är bara ett par veckor bort nu och AIK P2016 Grå har anmält tre lag till både cupen den 18 maj och cupen den 6 juni. Det är ett stort evenemang med flera lag från olika klubbar och det kommer spelas flera matcher under en hel dag.

Om det är någon som redan nu vet med säkerhet att er spelare inte kan vara med i Småtting Cup den 18 maj eller den 6 juni så vore det bra om ni meddelar det till tränarna. Varje lag behöver mellan 4-6 spelare eftersom de spelar 3 mot 3. Varje match är 20 minuter så lagen kommer behöva någon/några avbytare. Vi vill ju att grabbarna ska få mycket speltid och planerar anmäla så många lag som möjligt; vi vill dock inte anmäla för många lag och sedan sakna spelare för att fylla dem.

Lite information om Småttingcupen:
* Lag från AIK, Bollstanäs och IFK Viksjö kommer delta.
* Cupen spelas på konstgräs på Viksjövallen 2 & 3.
* Det är ett heldagsevenemang, så planera för aktivitet kl 0800-1600.
* Cafeteria och grill finns med bland annat hamburgare, varmkorv, dryck, kaffe och bakverk (endast swish och kort - ej kontanter).

Grabbarna är jättetaggade för att få spela cup och möta lag från andra klubbar. De sista träningarna har vi försökt skapa matchlikt tvåmålsspel för att förbereda dem för cupspelet, och grabbarna har verkligen löst det på ett suveränt sätt. Det är tydligt att de som lag har utvecklats mycket positivt under vinterns inomhusspel.

Inför cuperna kommer det skickas ut kallelser, och som vanligt är det bra om ni svarar på dessa så vi kan sätta ihop lag och planera verksamheten ordentligt.

Kommande vecka2024-04-07 19:04
AIK Vårcup, 13 april2024-04-05 17:45